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2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Evaluation of Dispatcher Requirements on Automated Customer Feedback in Public Transport

verfasst von : Cindy Mayas, Stephan Hörold, Anselmo Stelzer, Frank Englert, Heidi Krömker

Erschienen in: Human-Computer Interaction – INTERACT 2015

Verlag: Springer International Publishing

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Abstract

This paper presents a study to analyze fundamental requirements for dispatching systems in public transport, integrating the new technical possibilities of automated customer feedback. Dispatchers in German transport companies are surveyed on their acceptance and expectations, regarding the integration of automated customer feedback in their dispatching decisions. The results serve as a basis for the user-oriented development of dispatching and mobile information systems in public transport with bi-directional communication.

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Literatur
1.
Zurück zum Zitat Verband Deutscher Verkehrsunternehmen: VDV 431-2, Echtzeitkommunikations- und Auskunftsplattform EKAP Teil 2: EKAP-Schnittstellenbeschreibung (2013) Verband Deutscher Verkehrsunternehmen: VDV 431-2, Echtzeitkommunikations- und Auskunftsplattform EKAP Teil 2: EKAP-Schnittstellenbeschreibung (2013)
2.
Zurück zum Zitat Stelzer, A., Englert, F., Hörold, S., Mayas, C.: Using customer feedback in public transportation systems. In: Advanced Logistics and Transport (ICALT), pp. 29–34, 1–3 May 2014. doi:10.1109/ICAdLT.2014.6864077 Stelzer, A., Englert, F., Hörold, S., Mayas, C.: Using customer feedback in public transportation systems. In: Advanced Logistics and Transport (ICALT), pp. 29–34, 1–3 May 2014. doi:10.​1109/​ICAdLT.​2014.​6864077
3.
Zurück zum Zitat DB Fernverkehr AG: Ril 61501, Transportleitung Personenverkehr, non-public (2010) DB Fernverkehr AG: Ril 61501, Transportleitung Personenverkehr, non-public (2010)
4.
Zurück zum Zitat ISO-International Organization for Standardization: ISO 9241-110: Ergonomics of Human-System Interaction – Part 110: Dialogue Principles. ISO, Geneva (2006) ISO-International Organization for Standardization: ISO 9241-110: Ergonomics of Human-System Interaction – Part 110: Dialogue Principles. ISO, Geneva (2006)
Metadaten
Titel
Evaluation of Dispatcher Requirements on Automated Customer Feedback in Public Transport
verfasst von
Cindy Mayas
Stephan Hörold
Anselmo Stelzer
Frank Englert
Heidi Krömker
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-22723-8_56

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