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Licensed Unlicensed Requires Authentication Published by De Gruyter (O) December 2, 2011

Hybrides Steuerungs- und Regelungskonzept für das hochautomatisierte Fahren auf Autobahnen

Hybrid Control Concept for Highly Automated Driving on Freeways
  • Michael Ardelt and Peter Waldmann

Zusammenfassung

Es wird eine neuartige hybride Systemarchitektur für kontinuierliche Steuerungs- und Regelungssysteme mit diskreten Entscheidungsfindungsprozessen vorgestellt. Die Funktionsweise wird beispielhaft für das hochautomatisierte Fahren auf Autobahnen und den Nothalteassistenten dargestellt. Da für einen zukünftigen Einsatz derartiger Systeme deren Robustheit entscheidend ist, wurde diese bei der Entwicklung des Ansatzes in den Mittelpunkt gestellt.

Abstract

An innovative hybrid system structure for continuous control systems with discrete decision-making processes is presented. The functionality is demonstrated on a highly automated driving system on freeways and on the emergency stop assistant. Due to the fact that the robustness will be a determining factor for future usage of these systems, the presented structure focuses on this feature.


* Correspondence address: BMW Group Forschung und Technik, 80788 München,

Published Online: 2011-12-02
Published in Print: 2011-12

© by Oldenbourg Wissenschaftsverlag, München, Germany

Downloaded on 4.6.2024 from https://www.degruyter.com/document/doi/10.1524/auto.2011.0961/html
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