Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.09.2012 | Ausgabe 3/2012

International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning 3/2012

4SPPIces: A case study of factors in a scripted collaborative-learning blended course across spatial locations

Zeitschrift:
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning > Ausgabe 3/2012
Autoren:
Mar Pérez-Sanagustín, Patricia Santos, Davinia Hernández-Leo, Josep Blat
Wichtige Hinweise

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s11412-011-9139-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Computer-Supported Collaborative Blended Learning (CSCBL) scripts are complex learning situations in which formal and informal activities conducted at different spatial locations are coordinated and integrated into one unique learning setting through the use of technology. We define a conceptual model identifying four factors to be considered when addressing the design of these CSCBL scripts and of the technological system for supporting their enactment: the space, the pedagogical method, the participants and the history (4SPPIces factors). This paper presents and evaluates a CSCBL script designed according to the 4SPPIces factors. The script is proposed for extending the learning of geographic fieldwork in a geography course at a high school. In this script, students reflect about the urbanism and the socio-geographic characteristics of a Barcelona neighborhood. The script blends individual and collaborative activities supported by mobile and computer-based technologies conducted in the classroom, home and city. The script is evaluated in a case study involving thirty-four students and two teachers. The case study reports: (1) the CSCBL script designed with the teachers, considering the 4SPPIces factors and the associated technological environment and (2) the results of enacting the script in the actual learning context and analysing whether it fulfils the targeted learning objectives. The results from this case study show the impact of considering the 4SPPIces factors to enhance a real practice providing new learning and motivational benefits. The CSCBL script presented is an example that can encourage other practitioners and researchers to adopt the 4SPPices factors in similar educational situations.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Zusatzmaterial
Nur für berechtigte Nutzer zugänglich
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2012

International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning 3/2012 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise