Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Cross-cultural Investigation of Relationships among Brand Attitude, Expressed Commitment, and Expected Loyalty

verfasst von : R. Dale VonRiesen, Cheryl K. VonRiesen, Neil C. Herndon Jr.

Erschienen in: Global Perspectives in Marketing for the 21st Century

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This study utilized data from two different cultures to investigate relationships involving brand loyalty and its antecedents. It was found that a relationship between the consumer's attitude toward the brand and expressed commitment to the brand explained a significant proportion of the variance in commitment. A relationship between commitment and a measure of true loyalty also was found significant. The strength of the relationships was found to vary by product type and culture. Some differences in the basic components of brand attitude also were found between the two cultures.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Cross-cultural Investigation of Relationships among Brand Attitude, Expressed Commitment, and Expected Loyalty
verfasst von
R. Dale VonRiesen
Cheryl K. VonRiesen
Neil C. Herndon Jr.
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17356-6_80