Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2008 | Methodological Paper | Ausgabe 1/2008

Journal of the Academy of Marketing Science 1/2008

A descriptive model of the consumer co-production process

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 1/2008
Autor:
Michael Etgar

Abstract

Purpose

This article presents a model of consumer engagement in co-production.

Method

A theoretical paper which develops a five-stage dynamic model of consumer involvement in co-production.

Results and Conclusions

The article discusses the basic linkages between co-production and customization and presents co-production as a dynamic process which is composed of five distinct stages. It also specifies five distinct phases of the production activity chain where consumers can become involved in co-production. The model offers researchers an analytical framework conducive for more advanced studies of the phenomenon from both descriptive and analytical points of view. Managers can use it to segment consumers according to their tendencies to engage in co-production and suggests bases for developing corresponding offers of co-production possibilities which focus on diverse consumer benefits.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2008

Journal of the Academy of Marketing Science 1/2008 Zur Ausgabe