Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

29.07.2020 | Ausgabe 1/2021

Journal of Computers in Education 1/2021

A longitudinal examination of temporal and iterative relationships among learner engagement dimensions during online discussion

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 1/2021
Autoren:
Min Kyu Kim, In Heok Lee, So Mi Kim
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Scholars have examined how students feel, behave, and think when engaged in asynchronous online discussion (AOD), which has become a prevalent means of collaborative learning in higher education. However, few have considered the impact of time on these learning-related dimensions, partly due to reliance on self-reported instruments that are not sufficient to measure the temporal, changeable, and iterative relationships among learning-related dimensions during online conversation. The purpose of the current study was to use learning analytics to investigate longitudinally the relationships among learning-related emotions, learner participation level, and cognitive effort of students. Analysis of system-stored student data from 56 students enrolled in a wiki-based, blended undergraduate writing course revealed that positive or negative expressed emotions led to higher participation in ongoing discussions and that participation level predicted the rate of change in textual revision. These findings not only confirm theories of learner engagement but also demonstrate the viability of trace data and their potential in educational research and practice.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2021

Journal of Computers in Education 1/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner