Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

26.03.2016 | Original research | Ausgabe 3/2016

Technology, Knowledge and Learning 3/2016

A Preliminary Investigation of the Influences of Refutation Text and Instructional Design

Zeitschrift:
Technology, Knowledge and Learning > Ausgabe 3/2016
Autor:
Noah L. Schroeder

Abstract

Teachers are often tasked with changing their students’ conceptions about scientific topics. One strategy that has been found effective for conceptual change is the use of refutation text. However, reviewing the literature revealed that many practical questions around the use refutation text have not been adequately addressed. A secondary issue is that teachers often create instructional videos for their students to view outside of class, but little guidance exists on how to design these videos. This study begins to examine the intersection of refutation text, conceptual change, and instructional video design by testing (a) the effects of traditional refutation text and soft refutation text on conceptual change when presented as narration in an instructional video, (b) the effects of traditional refutation text compared to soft refutation text when presented as narration on conceptual change in an instructional video, and (c) the influence of the presence of a human hand in the instructional video on cognitive, affective, and conceptual change scores. The results indicated that traditional refutation text and soft refutation text retain their effectiveness when presented as narration in an instructional video; soft refutation text and traditional refutation text produced nearly identical conceptual change when presented as narration in an instructional video; and the inclusion of a human hand in the instructional video did not influence conceptual change, learning, or the learners’ perceptions of the instructor. The preliminary implications for theory and practice are discussed and suggestions for future research are provided.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe​​​​​​​​​​​​​​

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2016

Technology, Knowledge and Learning 3/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Grundlagen zu 3D-Druck, Produktionssystemen und Lean Production

Lesen Sie in diesem ausgewählten Buchkapitel alles über den 3D-Druck im Hinblick auf Begriffe, Funktionsweise, Anwendungsbereiche sowie Nutzen und Grenzen additiver Fertigungsverfahren. Eigenschaften eines schlanken Produktionssystems sowie der Aspekt der „Schlankheit“ werden ebenso beleuchtet wie die Prinzipien und Methoden der Lean Production.
Jetzt gratis downloaden!

Marktübersichten

Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen. 

Bildnachweise