Skip to main content

2016 | OriginalPaper | Buchkapitel

A Social Identity Perspective of Customer Value Heterogeneity in Complex Industrial Solutions

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Most industrial marketing literature embodies the assumption that value creation and delivery result in outcomes that occur at the firm level. While this may be so, few studies consider the impacts on individual actors of this subjective and phenomenological concept. Drawing on social identity theory, I build an argument in this paper that the participation and consequent perceptions of value delivery processes depend on the specific roles and social positions on individual participants through this process. I develop four archetypical social identities (overseer, thinker, project implementer and technical implementer) and explore their relationship with value creation and delivery processes. I source data through case studies of complex solutions in the Australian context.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
A Social Identity Perspective of Customer Value Heterogeneity in Complex Industrial Solutions
verfasst von
Daniel D Prior
Copyright-Jahr
2016
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-24184-5_34