Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.04.2011 | Original Empirical Research | Ausgabe 2/2011

Journal of the Academy of Marketing Science 2/2011

A taxonomy of control mechanisms and effects on channel cooperation in China

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 2/2011
Autoren:
Yadong Luo, Yi Liu, Leinan Zhang, Ying Huang

Abstract

This study identifies variations of contractual and relational control mechanisms used in governing channel relationships and explores how such variations are related to channel cooperation. Building on the loose coupling logic, assuming that control and cooperation coexist in any loosely structured partnership, we develop a taxonomy that illustrates four metaphorical situations, each respectively indicating a varying degree of control and related cooperative behaviors, in buyer-supplier relationships. We use matched manufacturer-distributor data from China to test theorized configurations through cluster analysis. The results validate the matrix of control mechanisms we proposed and confirm a systematic configuration between each metaphorical situation in the control taxonomy and corresponding cooperative behaviors in commitment, information sharing, compliance to power execution, and dependence continuity.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2011

Journal of the Academy of Marketing Science 2/2011 Zur Ausgabe