Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

About One Way to Discover Formative Assessment Cheating

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Massification of Slovak higher education system requires new ways how to organize educational process. That was why we decided to introduce formative assessment in our course. We immediately registered attempts to cheat during this type of assessment. This inspired us to find effective ways how to discover such attempts. Using timestamps associated with each activity carried out in the Moodle tests helped us to gather relevant data and analyze them. Paper presents approaches we proposed to recognize students suspect for cheating.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Black, Paul; Wiliam, Dylan (1998). “Assessment and classroom learning”. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 5 (1). Black, Paul; Wiliam, Dylan (1998). “Assessment and classroom learning”. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 5 (1).
3.
Zurück zum Zitat Trow Martin: Problems in the transition from elite to mass higher education. Carnegie Commission on Higher Education. Berkeley,California, 1973 Trow Martin: Problems in the transition from elite to mass higher education. Carnegie Commission on Higher Education. Berkeley,California, 1973
4.
Zurück zum Zitat Social and economic conditions of students at colleges and universities. Slovak Republic. National report. Bratislava, July 2007 (In Slovak) Social and economic conditions of students at colleges and universities. Slovak Republic. National report. Bratislava, July 2007 (In Slovak)
5.
Zurück zum Zitat Prudký L., Pabian P., Šima K.: České vysoké školství: na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989 - 2009. Grada Publishing a.s., 2010, 162 pages (in Czech) Prudký L., Pabian P., Šima K.: České vysoké školství: na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989 - 2009. Grada Publishing a.s., 2010, 162 pages (in Czech)
6.
Zurück zum Zitat Genči Ján: Possibilities to solve some of the Slovak higher education problems using information technologies, ICETA 2012 - 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Stará Lesná, SR, 08-09.11.2012, elfa, 2012, pp. 117-120 Genči Ján: Possibilities to solve some of the Slovak higher education problems using information technologies, ICETA 2012 - 10th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications, Stará Lesná, SR, 08-09.11.2012, elfa, 2012, pp. 117-120
Metadaten
Titel
About One Way to Discover Formative Assessment Cheating
verfasst von
Jan Genci
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-06764-3_11

Neuer Inhalt