Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Advertising Creative Strategies in Asia: A Cross-National Comparison of TV Commercial Expressions Among Thailand, Singapore, United States, and Japan

verfasst von : Hiroshi Tanaka, Hiroe Suzuki, Yumiko Umetsu, Fumie Tanaka, Mariko Yasue, Yoshiyuki Sodekawa

Erschienen in: Proceedings of the 1998 Multicultural Marketing Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

The objective of this study is to explore the similarities and differences of Asian advertising expressions fay utilizing various measurements of content analysis. Prime time TV commercials of four countries—Thailand, Singapore, USA, and Japan—were collected and analyzed from the viewpoints of visual, auditory, and message elements. No consistent similar patterns were found among these four countries' advertising. Implications for global advertisers were advanced.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Advertising Creative Strategies in Asia: A Cross-National Comparison of TV Commercial Expressions Among Thailand, Singapore, United States, and Japan
verfasst von
Hiroshi Tanaka
Hiroe Suzuki
Yumiko Umetsu
Fumie Tanaka
Mariko Yasue
Yoshiyuki Sodekawa
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17383-2_81