Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Application of Global Marketing Via International Locations

verfasst von : Cem Canel, David Bejou, Basheer M. Khumawala

Erschienen in: Proceedings of the 1993 World Marketing Congress

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Strategic marketing management is rapidly becoming an important issue for multinational enterprises. Changes in the global markets are forcing these firms to rely heavily on marketing managers and marketing strategies. An international facility location (IFL) strategy is one useful approach for multinational firms, which was the focus of Pomper’s research. Using Canel’s (1991) model, this paper replicated and extended Pomper’s (1976) optimum location model. This paper suggests that multinational firms could benefit from a mathematical model in evaluating the profitability of an international location and developing strategic marketing management.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Application of Global Marketing Via International Locations
verfasst von
Cem Canel
David Bejou
Basheer M. Khumawala
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-17323-8_50