Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Approach for Intention Mining of Complex Comparative Opinion Why Type Questions Asked on Product Review Sites

verfasst von : Amit Mishra, Sanjay Kumar Jain

Erschienen in: Computational Linguistics and Intelligent Text Processing

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Opinion why-questions require answers to include reasons, elaborations, explanations for the users’ sentiments expressed in the questions. Sentiment analysis has been recently used for answering why type opinion questions.Existing research addresses simple why-type questions having description of single product in the questions. In real life, there could be complex why type questions having description of multiple products (as observed in comparative sentences) given in multiple sentences. For example, the question, “I need mobile with good camera and nice sound quality. Why should I go for buying Nokia over Samsung?” Nokia is the main focus for the questioner who shows positive intention for buying mobile. This calls for natural requirement for systems to identify the product which is centre of attention for the questioners and the intention of the questioner towards the same. We address such complex questions and propose an approach to perform intention mining of the questioner by determining the sentiment polarity of the questioner towards the main focused product. We conduct experiments which obtain better results as compared to existing baseline systems.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Approach for Intention Mining of Complex Comparative Opinion Why Type Questions Asked on Product Review Sites
verfasst von
Amit Mishra
Sanjay Kumar Jain
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-18117-2_19