Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

08.10.2018 | Ausgabe 3/2019

Journal of Computing in Higher Education 3/2019

An examination of postgraduate students’ use of infographic design, metacognitive strategies and academic achievement

Zeitschrift:
Journal of Computing in Higher Education > Ausgabe 3/2019
Autoren:
Suleyman Eren Yuruk, Rabia M. Yilmaz, Sinan Bilici

Abstract

This study aims to investigate postgraduate students’ academic achievement, the metacognitive strategies they use and their infographic design scores while studying with infographics. The relationships between these variables and students’ views about this process are also examined. A total of 15 postgraduate students were studied from the Computer Education and Instructional Technology Department of a large east Anatolian university in Turkey. Four different data collection instruments were employed. Results showed that students’ metacognitive strategy scores tended to increase as time progressed over a four-week period. However, there was found to be no regular increase in infographic scores. A relationship between all variables was revealed in this study. While each variable had a relationship with academic achievement, there was no relationship between students’ infographic scores and metacognitive strategies. Also, there were significant differences between students’ academic achievements in terms of metacognitive strategies. Students who were above the average in their use of metacognitive strategies showed better academic achievement than the others. Consequently, we conclude from this study that an infographic creation-based training process has a significant effect on academic achievement and metacognitive skills, especially on facilitating the management of the learning process.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2019

Journal of Computing in Higher Education 3/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise