Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2011 | Ausgabe 1/2011

Social Indicators Research 1/2011

An Exploratory Analysis of Societal Preferences for Research-Driven Quality of Life Improvements in Canada

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 1/2011
Autor:
Murray A. Rudd

Abstract

Research in the humanities, arts, and social sciences (HASS) tends to have impacts that enhance quality of life (QOL) but that are not amenable to pricing in established markets. If the economic value of ‘non-market’ research impacts is ignored when making the business case for HASS research, society will under-invest in it. My goal in this research was to quantify priorities and tradeoffs Canadians were willing to make between broad QOL attributes. A national sample (N = 1,612; 14,571 observations) cleaved into five distinct latent classes, each of which varied according to their preferences and willingness to pay for QOL impacts. One class, comprising 21% of the sample, placed a strong priority on QOL indicators relating to people, community, and culture, and was willing to pay, on average, $892 per household per year for improvements across a full range of QOL attributes. While willing to pay $1,393 per household per year in total, a second segment, comprising 20% of the sample, focused heavily on benefits more likely to be derived from science and technology research. Willingness to pay for specific and aggregate improvements amongst the balance of the sample was lower. Diverse preferences regarding potential QOL impacts suggest that researchers will need to consider both the source and magnitude of public benefits arising from HASS research in the future.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2011

Social Indicators Research 1/2011 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise