Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

03.03.2018 | Forum | Ausgabe 3/2018

Cultural Studies of Science Education 3/2018

An Integrative Cultural Model to better situate marginalized science students in postsecondary science education

Zeitschrift:
Cultural Studies of Science Education > Ausgabe 3/2018
Autoren:
Hagar Ibrahim Labouta, Jennifer Dawn Adams, David Thomas Cramb
Wichtige Hinweise
Lead Editor: Jennifer Dawn Adams.
This forum article addresses issues raised in Phoebe A. Jackson and Gale Seiler’s paper entitled: I am smart enough to study postsecondary science: a critical discourse analysis of latecomers’ identity construction in an online forum. https://​doi.​org/​10.​1007/​s11422-017-9818-0.

Abstract

In this paper we reflect on the article “I am smart enough to study postsecondary science: a critical discourse analysis of latecomers’ identity construction in an online forum”, by Phoebe Jackson and Gale Seiler (Cult Stud Sci Educ. https://​doi.​org/​10.​1007/​s11422-017-9818-0). In their article, the authors did a significant amount of qualitative analysis of a discussion on an online forum by four latecomer students with past negative experiences in science education. The students used this online forum as an out-of-class resource to develop a cultural model based on their ability to ask questions together with solidarity as a new optimistic way to position themselves in science. In this forum, we continue by discussing the identity of marginalized science students in relation to resources available in postsecondary science classes. Recent findings on a successful case of a persistent marginalized science student in spite of prior struggles and failures are introduced. Building on their model and our results, we proposed a new cultural model, emphasizing interaction between inside and outside classroom resources which can further our understanding of the identity of marginalized science students. Exploring this cultural model could better explain drop-outs or engagement of marginalized science students to their study. We, then, used this model to reflect on both current traditional and effective teaching and learning practices truncating or re-enforcing relationships of marginalized students with the learning environment. In this way, we aim to further the discussion initiated by Jackson and Seiler and offer possible frameworks for future research on the interactions between marginalized students with past low achievements and other high and mid achieving students, as well as other interactions between resources inside and outside science postsecondary classrooms.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit dem Kombi-Abo erhalten Sie vollen Zugriff auf über 1,8 Mio. Dokumente aus mehr als 61.000 Fachbüchern und rund 500 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit dem Wirtschafts-Abo erhalten Sie Zugriff auf über 1 Mio. Dokumente aus mehr als 45.000 Fachbüchern und 300 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2018

Cultural Studies of Science Education 3/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Voraussetzungen für die wirtschaftliche additive Fertigung

Viele Unternehmen stellen die technische Umsetzbarkeit oder die Wirtschaftlichkeit additiv gefertigter Produkte in Frage und zögern bei der Anwendung. Mit einer neuen Denkweise führt die additive Fertigung jedoch zu höherer Wirtschaftlichkeit und Vorteilen im Wettbewerb, wie Kegelmann Technik in diesem Beitrag beschreibt.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise