Skip to main content

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

7. An Introduction to Creating VR Game Mechanics

verfasst von : Cornel Hillmann

Erschienen in: Unreal for Mobile and Standalone VR

Verlag: Apress

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

In this chapter, we will focus on creating VR puzzle mechanics and Blueprint communication methods. While in Chapter 4 we used the level Blueprint to create interactions between different scene objects, we will in this chapter do all interaction between Blueprint actors without ever opening the Level editor. The advantage is a flexible system of scene components that can easily be reused in another level if required. By creating a small, fixed slot inventory menu, we can explore how we communicate with variables across various Blueprint actors to get or set values. Exploring the tools for character interaction gives us an introduction to customizing our own imported character meshes and setting them up to be controlled by Unreal’s sophisticated animation and artificial intelligence (AI) system.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Introduction to Creating VR Game Mechanics
verfasst von
Cornel Hillmann
Copyright-Jahr
2019
Verlag
Apress
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4842-4360-2_7

Neuer Inhalt