Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

An Investigation of Price-, Quality-, and Deal-Oriented Retail Market Segments

verfasst von : Terese L. Lookinland, Gerard J. Carvalho, Kent L. Granzin

Erschienen in: Proceedings of the 1982 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This study investigated the existence and nature of retail market segments based on shoppers’ emphasis on price, quality, and deals benefits. Five groups were found: Deal Seekers, Price Watchers, Quality Selectors, Quality Users, and Price-Quality Selectors. In general, those who seek mainly quality benefits depend on national brands and brand loyalty as selection criteria. Those who emphasize price and deal benefits are willing to take a chance with different products to reach their shopping goals. Those who want to maximize both price and quality benefits show greater concern about making the right decision than those who concentrate on price comparison when selecting products.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
An Investigation of Price-, Quality-, and Deal-Oriented Retail Market Segments
verfasst von
Terese L. Lookinland
Gerard J. Carvalho
Kent L. Granzin
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_24