Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

23.05.2019 | Ausgabe 3/2019

Journal of Computers in Education 3/2019

An online peer assessment approach to supporting mind-mapping flipped learning activities for college English writing courses

Zeitschrift:
Journal of Computers in Education > Ausgabe 3/2019
Autor:
Chi-Jen Lin
Wichtige Hinweise

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

English is the important international language in the world. In Asia, many non-English-speaking countries regard English writing education as one of the primary goals of English education reform. Faced with this trend, teachers tried to train students to master the skills of English writing to cope with the global villages in the twenty first century. In the flipped classroom, although students could effectively receive out-of-class and in-class opportunities for exercises to improve learning; however, summarizing, organizing, even evaluating others’ writing remain difficult tasks for students. In order to develop students’ learner autonomy or high-level thinking skills to achieve the goal of English teaching, the use of mind-mapping learning strategy is known an effective knowledge construction tool for helping students’ organizational thinking and paraphrasing in English writing skills. Besides, many previous studies have considered the peer assessment an effective learning strategy in the writing classrooms to provide students with a teacher’s perspective view to think and evaluate writing. Therefore, this research developed an online peer assessment approach to supporting mind-mapping flipped classrooms. Moreover, an experiment has been conducted to evaluate the advantages and disadvantages of the proposed approach on students’ English learning analytics such as time involvement and learning reflections. It is important that educators could continuously create the online peer assessment learning environment for learners and aim for the goals to help learners become more critical, independent, and autonomous in English language learning.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2019

Journal of Computers in Education 3/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner