Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Analysing Customers Sentiments: An Approach to Opinion Mining and Classification of Online Hotel Reviews

verfasst von : Juan Sixto, Aitor Almeida, Diego López-de-Ipiña

Erschienen in: Natural Language Processing and Information Systems

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Customer opinion holds a very important place in products and service business, especially for companies and potential customers. In the last years, opinions have become yet more important due to global Internet usage as opinions pool. Unfortunately , looking through customer reviews and extracting information to improve their service is a difficult work due to the large number of existing reviews. In this work we present a system designed to mine client opinions, classify them as positive or negative, and classify them according to the hotel features they belong to. To obtain this classification we use a machine learning classifier, reinforced with lexical resources to extract polarity and a specialized hotel features taxonomy.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Analysing Customers Sentiments: An Approach to Opinion Mining and Classification of Online Hotel Reviews
verfasst von
Juan Sixto
Aitor Almeida
Diego López-de-Ipiña
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-38824-8_38