Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Analysis of Impulsiveness in M-Commerce: A Study of “On-The-Go Shoppers” Behavior: An Abstract

verfasst von : Natasha Patricia Bojorges Moctezuma, Pável Reyes-Mercado

Erschienen in: Marketing Transformation: Marketing Practice in an Ever Changing World

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Digital technologies have transformed the consumers’ decision-making process providing new approaches to understand consumers. Mobile commerce—m-commerce—is the ability to perform transactions using any wireless device with no time or space constraints (Balasubramanian et al. 2002). Internet penetration reached 38.1 percent of global population in 2013 (Internet Society 2015), and the number of connected devices within OECD area is expected to increase to 14 billion by 2022 (OECD 2014). This paper proposes a conceptual model on consumer impulsiveness in m-commerce.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Analysis of Impulsiveness in M-Commerce: A Study of “On-The-Go Shoppers” Behavior: An Abstract
verfasst von
Natasha Patricia Bojorges Moctezuma
Pável Reyes-Mercado
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-68750-6_35