Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

27.11.2019 | Original Paper | Ausgabe 4/2021

Journal of Business Ethics 4/2021

Analyzing Leadership Attributes in Faith-Based Organizations: Idealism Versus Reality

Zeitschrift:
Journal of Business Ethics > Ausgabe 4/2021
Autoren:
Krystin Zigan, YingFei Héliot, Alan Le Grys
Wichtige Hinweise
The original version of this article was revised: The name of the second author was corrected.
A correction to this article is available online at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10551-019-04418-y.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This paper aims to contribute to the growing discussion about leadership in the contemporary Church of England with a particular interest in the complex interaction between social context and leadership practices. Implicit leadership theory (ILT) is used to explore mutual expectations around distributed models of lay and ordained leadership as well as ‘ordinary’ members’ of congregation. Applying a qualitative research method, we conducted 32 semi-structured interviews in 6 Church of England parishes. Through the systematic analysis of relevant contextual factors at multiple levels, we identify limited congruence between ideal leadership attributes and actual behavior. We contribute to the ILT literature by identifying ethical attributes, such as the ability to help others flourish, as particularly pertinent to the religious setting. We also identify the malleability of some leadership attributes. We further contribute to the literature on organizational studies in faith-based organizations by offering novel insights into the relationship between leadership, followership and contextual factors at local parish level which have significant practical implications for recruiting and training church leaders and followers.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 4/2021

Journal of Business Ethics 4/2021 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise