Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Applying “First Principles of Instruction” In a Blended Learning Course

verfasst von : Wing Sum Cheung, Khe Foon Hew

Erschienen in: Technology in Education. Transforming Educational Practices with Technology

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

In this paper, we share our experience of using the “First Principles” of instruction [1] to design a blended learning course: (a) Learning is promoted when learner are engaged in solving real-world problems, (b) Learning is promoted when existing knowledge is activated as a foundation for new knowledge, (c) Learning is promoted when new knowledge is demonstrated to the learner, (d) Learning is promoted when new knowledge is applied by learner, and (e) Learning is promoted when new knowledge is integrated into the learner’s world. We describe the five “First Principles” of instruction by Merrill and identify the specific instructional activities that support each principle in either the face-to-face mode or e-learning mode. We conducted a survey study to gather students’ perspectives of the organization of the blended course as well as the ability of the blended learning course to engage student learning. Eighteen students were involved in the study. The results showed that the blended learning course was well organized to provide meaningful activities, and that the blended course provided a positive engaging learning environment for the students.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Applying “First Principles of Instruction” In a Blended Learning Course
verfasst von
Wing Sum Cheung
Khe Foon Hew
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-662-46158-7_13