Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015

Are points like money? An empirical investigation of reward promotion effectiveness for multicategory retailers

Zeitschrift:
Marketing Letters > Ausgabe 1/2015
Autoren:
Liyuan Wei, Junji Xiao

Abstract

Point-based frequency reward programs are widely used by retailers as a sales promotion strategy. To promote a specific product category, retailers offer more favorable reward ratios so that members can earn extra points. This paper examines the impact of reward ratio variations on sales in a multicategory setting and compares the effectiveness of the reward and price promotion strategies. We estimate a multivariate probit model using scanner data of member purchases in four categories, grouped into two category pairs. We found that increasing the reward ratio in a category positively affected its choice probability and that the presence of rewards promotions also had positive impact on the choice probability of nonpromoted but closely related category within the same category pair. As forms of sales promotion, price discounts and reward promotions were shown to substitute for each other. We constructed and computed a measure, the rate of substitution, to quantify the effects of substitution. The financial implications of holding reward promotions are computed and discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2015

Marketing Letters 1/2015 Zur Ausgabe