Skip to main content
main-content

20.10.2017 | Automotive Engineering | News | Onlineartikel

The Hyundai Kona and its Green Future in the B Segment

Autor:
Andreas Burkert

Hyundai is shrinking the Kona to prepare the SUV for city driving. Despite good off-road handling, the Euro-6d-compliant diesel model and the electric version make it attractive. 

South Korean car maker Hyundai has just showcased the Kona late, but with a future-oriented platform. It is a compact SUV (sports utility vehicle) designed to win over new customers in the highly lucrative B segment, and will compete especially against the Mazda CX-3, the Renault Captur or the Opel Mokka X. The Korean car maker’s current SUV model portfolio comprising the Tucson, Santa Fe and Grand Santa Fe has therefore been expanded downwards. When the car launches on the German market in a few weeks, Hyundai Germany’s managing director Markus Schrick is hoping it will mimic the commercial success of Hyundai’s other SUV models. 

The company has managed to sell more than 1.5 million SUVs in Europe since the launch of the first-generation Santa Fe in 2001. The compact SUV should sustain this success as the developers have provided the Kona with its own platform including a rigid safety body with a stable passenger cab, defined crumple zones and side impact protection in the doors. About 51 percent of the sheet metal used is also advanced high strength steel. This not only improves crash characteristics but also chassis rigidity. This rigidity is an important requirement for the off-road version with all-wheel drive, which is offered as an alternative to the front-wheel-drive vehicle. 

Ready for electric mobility

The compact SUV masters the off-road section at the gates of Barcelona with surprising ease. On 17 October, Hyundai invited the press there for the SUV’s first test drive both to showcase the vehicle as an ideal city car, and also to report that the Kona will come with a 200-hp, all-electric drive in the coming year. Only a few design changes are required to enable the car to travel almost 500 kilometres with a fully charged lithium-ion battery, but the electric Kona will only be available with a range of 390 kilometres at launch.

Until the launch of this emission-free version, only two petrol engine versions will be available. This includes the well-known 1.0-litre three-cylinder engine with 120 hp that delivers its maximum torque of 172 Nm via a six-speed manual transmission. In contrast, the 177-hp, 1.6-litre four-cylinder turbo engine is equipped with a seven-speed dual-clutch transmission. This transmission distributes the engine’s 265 Nm (maximum torque) to all four wheels. A new Euro-6d-compliant, 1.6-litre four-cylinder diesel engine with two power outputs (115 hp and 136 hp) should follow from the summer of 2018 according to Hyundai. The SUV will then come with all-wheel drive combined with a seven-speed dual clutch transmission (7DCT). 

Weiterführende Themen

Die Hintergründe zu diesem Inhalt

Das könnte Sie auch interessieren

24.08.2017 | Electric Vehicles | News | Onlineartikel

Hyundai Reveals New Fuel-Cell SUV

14.09.2017 | Automotive Engineering | News | Onlineartikel

BMW Unveils New Premium SUV X7

Premium Partner

Neuer InhaltdSpaceFEVValeo LogoTE Connectivity Corporation

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Zur B2B-Firmensuche

Whitepaper

- ANZEIGE -

INDUSTRIE 4.0

Der Hype um Industrie 4.0 hat sich gelegt – nun geht es an die Umsetzung. Das Whitepaper von Protolabs zeigt Unternehmen und Führungskräften, wie sie die 4. Industrielle Revolution erfolgreich meistern. Es liegt an den Herstellern, die besten Möglichkeiten und effizientesten Prozesse bereitzustellen, die Unternehmen für die Herstellung von Produkten nutzen können. Lesen Sie mehr zu: Verbesserten Strukturen von Herstellern und Fabriken | Konvergenz zwischen Soft- und Hardwareautomatisierung | Auswirkungen auf die Neuaufstellung von Unternehmen | verkürzten Produkteinführungszeiten.
Jetzt gratis downloaden!

Sonderveröffentlichung

- ANZEIGE -

AVL ADAS Validierung: Vielfalt autonomer Fahrszenarien absichern

AVL bietet wegweisende Lösungen für die zeiteffiziente Validierung der zahllosen Szenarien von Level 3 & 4 Funktionen durch die Kombination virtueller und realer Tests plus automatisierter Analyse Tools. Damit kann die Entwicklungszeit für AD-Systeme drastisch gesenkt werden.  Mehr dazu erfahren Sie hier!

- ANZEIGE -

INNOVATIVE LÖSUNGEN FÜR DIE E-DRIVE VALIDIERUNG

Das optimale E-Drive System sollte sowohl klein und leicht als auch kosteneffizient sein. Die Lösung sind flexible Testsysteme, die die Entwicklung von unterschiedlichsten E-Drive Systemen unterstützen.

Mehr dazu erfahren Sie hier!

Bildnachweise