Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2009 | Original Paper | Ausgabe 1/2009

Political Behavior 1/2009

Bad for Men, Better for Women: The Impact of Stereotypes During Negative Campaigns

Zeitschrift:
Political Behavior > Ausgabe 1/2009
Autoren:
Kim L. Fridkin, Patrick J. Kenney, Gina Serignese Woodall

Abstract

In this paper, we examine whether the impact of negative advertising on citizens’ evaluations of candidates depends on the gender of the candidates. Given common gender stereotypes, we expect negative campaigning aimed at women candidates will affect citizens differently than negative campaigning against male candidates. The results of our study, derived from a survey experiment conducted on a nationwide sample of more than 700 citizens, demonstrate that negative commercials are less effective at depressing evaluations of woman candidates, compared to male candidates. The findings are consistent and strong, across a range of forces that people use to assess competing candidates (i.e., affect and trait evaluations, people’s beliefs about issues, anticipated vote choice). The tight control of the experimental design, including randomization of respondents into different conditions that vary in only one way, demonstrates that the gender of the candidate influences people’s reactions to different types of negative commercials.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2009

Political Behavior 1/2009 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise