Skip to main content
main-content

Über dieses Buch

Peer-to-peer systems are now widely used and have become the focus of attention for many researchers over the past decade. A number of algorithms for decentralized search, content distribution, and media streaming have been developed. This book provides fundamental concepts for the benchmarking of those algorithms in peer-to-peer systems. It also contains a collection of characteristic benchmarking results. The chapters of the book have been organized in three topical sections on: Fundamentals of Benchmarking in P2P Systems; Synthetic Benchmarks for Peer-to-Peer Systems; and Application Benchmarks for Peer-to-Peer Systems. They are preceded by a detailed introduction to the subject.

Inhaltsverzeichnis

Frontmatter

Introduction

Frontmatter

1. Introduction

Wolfgang Effelsberg, Ralf Steinmetz, Max Lehn

Fundamentals of Benchmarking in P2P Systems

Frontmatter

2. A Formal Model for Peer-to-Peer Systems

Kamill Panitzek, Thorsten Strufe

3. Benchmarking Methodology

Karsten Saller, Kamill Panitzek, Max Lehn

Synthetic Benchmarks for Peer-to-Peer Systems

Frontmatter

4. Structured Search Overlays

Christian Groß, Björn Richerzhagen, Max Lehn

5. Content Delivery Overlays

Elias Weingärtner, René Glebke, Alexander Hocks

6. Decentralized Monitoring in Peer-to-Peer Systems

Dominik Stingl, Christian Groß, Karsten Saller

7. Service Overlays

Kamill Panitzek, Muhammad Ikram, Michael Stein

Application Benchmarks for Peer-to-Peer Systems

Frontmatter

8. Peer-to-Peer Overlays for Online Games

Max Lehn, Christian Groß, Tonio Triebel

9. Video-Streaming Overlays

Osama Abboud, Julius Rückert

10. Summary and Conclusion

Wolfgang Effelsberg, Thorsten Strufe
Weitere Informationen

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für die Mitarbeiter-Partizipation in der Produktentwicklung

Unternehmen haben das Innovationspotenzial der eigenen Mitarbeiter auch außerhalb der F&E-Abteilung erkannt. Viele Initiativen zur Partizipation scheitern in der Praxis jedoch häufig. Lesen Sie hier  - basierend auf einer qualitativ-explorativen Expertenstudie - mehr über die wesentlichen Problemfelder der mitarbeiterzentrierten Produktentwicklung und profitieren Sie von konkreten Handlungsempfehlungen aus der Praxis.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise