Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2011 | Brief Report | Ausgabe 3/2011

Journal of the Academy of Marketing Science 3/2011

Benefits and challenges of conducting multiple methods research in marketing

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 3/2011
Autoren:
Donna F. Davis, Susan L. Golicic, Courtney N. Boerstler
Wichtige Hinweise
The authors wish to acknowledge the research assistance provided on this project by Sunny Choi and Han Mo Oh who are PhD students at Texas Tech University.

Abstract

Using multiple methods to study a phenomenon is proposed to produce results that are more robust and compelling than single method studies. This research note investigates the implementation of multiple methods research in marketing. In the main study, we conducted a content analysis of articles published in five leading marketing journals from 1990 to 2008: Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Consumer Research, Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, and Marketing Science. To aid in interpretation of findings from the content analysis, we gathered verbal data from authors of recent multiple methods studies to gain further insight into the benefits and challenges of conducting and publishing multiple methods research.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2011

Journal of the Academy of Marketing Science 3/2011Zur Ausgabe

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für Web-Exzellenz im Online-Handel

Erfolgsbeispiele für erfolgreiche Online-Unternehmen gibt es viele. Best Practices für Web-Exzellenz ergeben sich aus der bestmöglichen Umsetzung der Erfolgsfaktoren, die sie auf der anderen Seite aber auch maßgeblich mit bestimmt haben. Lesen Sie hier, was Sie von den Unternehmen lernen können, die zu Recht als "exzellent" bezeichnet werden können.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise