Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

22.02.2017 | Original Article | Ausgabe 3/2017

International Review on Public and Nonprofit Marketing 3/2017

Brand authenticity, its conceptualization, and its relevance to nonprofit marketing

Zeitschrift:
International Review on Public and Nonprofit Marketing > Ausgabe 3/2017
Autoren:
Walter Wymer, Mohammad Muzahid Akbar

Abstract

The conceptualization of brand authenticity as evidenced from the extent literature is examined for validity issues. The body of literature on brand authenticity has produced a fragmented and varied theory of the construct and the value of knowledge produced from this research stream is questionable. This is problematic for researchers working on nonprofit marketing topics that investigate brand authenticity as a construct of interest. In the literature, brand authenticity has been defined in a variety of ways, typically as a multidimensional construct. As many as 40 different dimensions were found in our literature search. At the conclusion of our analysis, we present brand authenticity as a unidimensional construct that refers to the degree to which a brand object is perceived to be the quintessential exemplar of its type. This definition of brand authenticity is most consistent with the denotative meaning of the term and is suited to all types of brand objects including nonprofit organizations.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2017

International Review on Public and Nonprofit Marketing 3/2017 Zur Ausgabe