Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.06.2011 | Original Empirical Research | Ausgabe 3/2011

Journal of the Academy of Marketing Science 3/2011

Breaking bread with Abraham’s children: Christians, Jews and Muslims’ holiday consumption in dominant, minority and diasporic communities

Zeitschrift:
Journal of the Academy of Marketing Science > Ausgabe 3/2011
Autoren:
Elizabeth C. Hirschman, Ayalla A. Ruvio, Mourad Touzani

Abstract

Religion is receiving increased interest from marketing researchers due to the heightened relevance of religious affiliation to global marketing efforts. However, almost all studies in the marketing literature focus upon religion within dominant cultural settings, that is, in contexts where the religion being studied is the prevailing religious tradition in a given country. Our study uses depth interviews with Christians, Muslims and Jews in dominant, minority and diasporic settings to more fully document the role which cultural context may have on the interaction between religion and marketing. The central holidays of Christmas, Ramadan and Passover as celebrated in the United States, Israel and Tunisia serve as the focal points of the study.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 3/2011

Journal of the Academy of Marketing Science 3/2011Zur Ausgabe

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Best Practices für Web-Exzellenz im Online-Handel

Erfolgsbeispiele für erfolgreiche Online-Unternehmen gibt es viele. Best Practices für Web-Exzellenz ergeben sich aus der bestmöglichen Umsetzung der Erfolgsfaktoren, die sie auf der anderen Seite aber auch maßgeblich mit bestimmt haben. Lesen Sie hier, was Sie von den Unternehmen lernen können, die zu Recht als "exzellent" bezeichnet werden können.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise