Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

23.05.2015 | Ausgabe 2/2016 Open Access

Social Indicators Research 2/2016

Bridging Social Capital and Individual Earnings: Evidence for an Inverted U

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 2/2016
Autoren:
Katarzyna Growiec, Jakub Growiec

Abstract

Based on data on a cross section of individuals surveyed in the 1999–2002 wave of World and European Values Surveys, we investigate the multilateral associations between bridging social capital, individuals’ earnings, as well as social trust and employment status. Our analysis provides robust evidence that the relationship between bridging social capital and earnings is inverted-U shaped. We carry out a range of tests in order to ascertain that this result is not driven by regressor endogeneity or omitted variables bias. We also identify significant interaction effects between bridging social capital, social trust, and employment status.

Unsere Produktempfehlungen

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Basis-Abo der Gesellschaft für Informatik

Sie erhalten uneingeschränkten Vollzugriff auf die Inhalte der Fachgebiete Business IT + Informatik und Management + Führung und damit auf über 30.000 Fachbücher und ca. 130 Fachzeitschriften.

Premium-Abo der Gesellschaft für Informatik

Sie erhalten uneingeschränkten Vollzugriff auf alle acht Fachgebiete von Springer Professional und damit auf über 45.000 Fachbücher und ca. 300 Fachzeitschriften.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2016

Social Indicators Research 2/2016 Zur Ausgabe

Premium Partner

    Bildnachweise