Skip to main content
main-content

Bücher – Marketing + Vertrieb

Bücher – Marketing + Vertrieb

2021 | Buch

Social Media für Kommunalpolitiker

Soziale Medien gehören zum Alltagsleben der Menschen. Auch in der Politik hielten Social Media Einzug. Das essential gibt eine umfassende und prägnante Einführung in die Planung und praktische Anwendung von Social Media in der Kommunalpolitik. Es …

Autor:
Dr. André Haller

2021 | Buch

The Growth of Populism in the Political Mainstream

The Contagion Effect of Populist Messages on Mainstream Parties’ Communication

This book examines the populist communication of mainstream parties in Germany, Austria, Italy, and Spain. For a long time, populist and radical right parties have been the main subject of investigation in academic research. Yet, how mainstream …

Autor:
Dr. Jakob Schwörer

2021 | Buch

Marketing Tourism and Hospitality

Concepts and Cases

This textbook explores the fundamental principles of marketing applied to tourism and hospitality businesses, placing special emphasis on SMEs in the international tourism industry. It includes examples from a wide range of destinations, from …

Autor:
Richard George

2021 | Buch

Karl Marx's Writings on Alienation

The theory of alienation occupies a significant place in the work of Marx and has long been considered one of his main contributions to the critique of bourgeois society. Many authors who have written on this concept over the 20th century have …

Autor:
Marcello Musto

2021 | Buch

Urban Geography in Postcolonial Zimbabwe

Paradigms and Perspectives for Sustainable Urban Planning and Governance

This interdisciplinary book provides a cross-sectoral and multi-dimensional exploration and assessment of the urban geography perspectives in Zimbabwe. Drawing on work from different disciplines, the book not only contributes to academia but also …

Herausgeber:
Dr. Abraham R. Matamanda, Prof. Verna Nel, Prof. Innocent Chirisa

2021 | Open Access | Buch Open Access

Social Cash Transfer in Turkey

Toward Market Citizenship

This open access book asks whether cash-transfer programs for very low-income households promote social and economic citizenship and, if so, under what conditions. To this end, it brings together elements that are too often considered separately: …

Autoren:
Assist. Prof. Ceren Ark-Yıldırım, Assoc. Prof. Marc Smyrl

2021 | Buch

Gegenwart und Zukunft sozialer Dienstleistungsarbeit

Chancen und Risiken der Digitalisierung in der Sozialwirtschaft

Der Band skizziert und diskutiert den digitalen Wandel in der Sozialwirtschaft. Internationale Beiträge aus der Praxis und Wissenschaft Sozialer Arbeit sowie dem Gesundheits- und Pflegebereich beschreiben, wie digitale Technologien den Alltag von …

Herausgeber:
Prof. Dr. Carolin Freier, Prof. Dr. Joachim König, Prof. Dr. Arne Manzeschke, Prof. Dr. Barbara Städtler-Mach

2021 | Buch

Der lange Weg der Rente mit 67

Eine Diskurs-, Policy-, Ideen- und Sprachanalyse

Das vorliegende Buch erklärt mithilfe des Konzepts der emotionalen Qualität einer Politikidee, weshalb die deutsche Bevölkerung die Rente mit 67 stärker ablehnte als andere, ebenso einschneidende Rentenreformen. Dafür werden zunächst die …

Autor:
Marcus Zachäus

2021 | Buch

Emerging Technologies for Disaster Resilience

Practical Cases and Theories

Technological advances have helped to enhance disaster resilience through better risk reduction, response, mitigation, rehabilitation and reconstruction. In former times, it was local and traditional knowledge that was mainly relied upon for …

Herausgeber:
Dr. Mihoko Sakurai, Prof. Rajib Shaw

2021 | Buch

Consumer Happiness: Multiple Perspectives

This book helps quench the quest of knowledge of academicians, researchers, and others interested in developing a complete and critical understanding of consumer happiness. The relentless search of happiness by humans is sought in different ways.

Herausgeber:
Dr. Tanusree Dutta, Prof. Manas Kumar Mandal

2021 | Buch

Gekonnt texten

Treffende Wortwahl Klarer Satzbau Überzeugende Texte

Schreiben heißt sich zeigen. Dieses essential zeigt, wie man sich schreibend von seiner besten Seite zeigt. Dieses essential vermittelt kompakt und anschaulich das Know-how und Handwerkszeug fürs Schreiben lesefreundlicher Texte, die Kunden …

Autor:
Dr. Norbert Franck

2021 | Open Access | Buch Open Access

Female Employment and Gender Gaps in China

This open access book investigates female employment and the gender gap in the labor market and households during China’s economic transition period. It provides the reader with academic evidence for understanding the mechanism of female labor …

Autor:
Assoc. Prof. Xinxin Ma

2021 | Buch

Demokratie im Alltag

Zum Bürger*innenbewusstsein Wiener Jugendlicher

Das Buch entwickelt die empirische Basis der politischen Bildung aus der Perspektive einer kritisch-konstruktivistischen und qualitativen Politikdidaktik. Neben Rekonstruktionen von Demokratievorstellungen werden vielfältige Zugänge zu Demokratie …

Autoren:
Tobias Doppelbauer, Prof. Dr. Dirk Lange

2021 | Buch

The Micro Logic of Tactical Protest Voting

A Comparative Analysis

This book identifies the different forms that protest voting can take in times when populism flourishes. Contrary to the popular view of protest voting as merely venting frustration, this book argues that protest voting can also be conceived of as …

Autor:
Christian Henning Schimpf

2021 | Buch

PR und Organisationskommunikation im Gesundheitswesen

Interdisziplinäre Perspektiven auf Wertehorizonte und deren Spannungsfelder

​Das Gesundheitssystem ist geprägt von medizinischen, gemeinwohlorientierten und ökonomischen Interessen. Diese Zielgrößen sind dabei vor dem Hintergrund gesellschaftlicher und systembezogener Wandlungsprozesse wie der Patientenorientierung und …

Herausgeber:
Dr. Doreen Reifegerste

2021 | Buch

Essential Goals in World Politics

This book presents a unique effort to apply political philosophy to realities of the world. Among numerous objectives that states, politicians, and individuals try to reach, some are vague, like power, interest, and happiness. Some others, like …

Autor:
Prof. Jisi Wang

2021 | Buch

B2B Marketing

A Guidebook for the Classroom to the Boardroom

This unique book comprehensively presents the current state of knowledge, theoretical and practical alike, in the field of business-to-business (B2B) marketing. More than 30 of the best and most recognized B2B marketers address the most relevant …

Herausgeber:
Dr. Uwe G. Seebacher

2021 | Buch

From Charity to Justice

How NGOs Can Revolutionise Our Response to Extreme Poverty

This book focuses on the ethical demands of extreme poverty and develops a political theory of practical change. Welding together political realism and moral aspirations, it argues that a re-imagined form of development NGO can help the global …

Autor:
Dr. Vincent Fang

2021 | Buch

Television Production in Transition

Independence, Scale, Sustainability and the Digital Challenge

Focusing on the growing power of transnational media corporations in an increasingly globalized environment for distribution of television content, and on the effects of mergers and acquisitions involving local and independent television …

Autoren:
Prof. Gillian Doyle, Richard Paterson, Dr. Kenny Barr

2021 | Buch

Handbuch Marketing-Controlling

Grundlagen – Methoden – Umsetzung

Dieses Handbuch vermittelt Managern in leitenden Funktionen von Unternehmen und Organisationen einen fundierten Überblick über die erfolgsrelevanten Aspekte des strategischen und operativen Marketing-Controllings. Renommierte Autoren aus Wissenschaft und Praxis zeigen die bewährten Instrumente des Marketing-Controllings sowie die zahlreichen neuen Möglichkeiten etwa im Bereich des Online-Marketing und des E-Commerce auf. Die Beiträge widmen sich aktuellen Themen wie Foresight Management oder Customer Experience und neuen Verfahren im Zusammenhang mit der Datengewinnung, -analyse und -aufbereitung.

Herausgeber:
Prof. Dr. Christopher Zerres