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Bücher – Marketing + Vertrieb

Bücher – Marketing + Vertrieb

2023 | Buch

Ganz einfach kommunizieren

Emotionale Kompetenz für Ihren Führungsalltag

Dieses Buch vermittelt praktische und sofort einsetzbare Kommunikationswerkzeuge, um im Gespräch zu motivieren, Vorwände zu hinterfragen und Konflikte zu entschärfen. Es macht deutlich, wie man seine individuelle Überzeugungskraft erhöhen und …

verfasst von:
Wolfgang Schneiderheinze, Carmen Zotta

2023 | Buch

Urban Informality

A Multidisciplinary Perspective

This book analyzes the informal practices of contemporary cities through a close dialogue between different research perspectives, with the shared goal of giving voice to informality and evaluating its benefits and potential in a multidimensional …

herausgegeben von:
Maria Vittoria Ferroni, Rossana Galdini, Giovanni Ruocco

2023 | Buch

Quick Guide KI-Projekte – einfach machen

Künstliche Intelligenz in Service, Marketing und Sales erfolgreich einführen

Dieses Buch entzaubert den Mythos KI. Es erklärt, wie Manager und Mitarbeiter ohne IT-Hintergrund ganz einfach erste KI-Projekte zum Erfolg bringen können.

Künstliche Intelligenz klingt nach mysteriösen Algorithmen und Tech-Nerds. Zu groß für …

verfasst von:
Verena Fink

Open Access 2023 | Open Access | Buch

European Union Support for Colombia's Peace Process

Civil Society, Human Rights and Territorial Peace

This open access book provides a comprehensive analysis of the EU's crucial support for the implementation of the Havana Peace Agreement between the Colombian government and the FARC-EP. It explores the use of new approaches and instruments that …

herausgegeben von:
Karlos Pérez de Armiño

2023 | Buch

Annäherung an die Konsumkultur

Globale Ströme und lokale Kontexte

Diese faszinierende Sammlung analysiert den Einfluss der westlichen Konsumkultur auf die lokalen Kulturen und den Konsum in Südosteuropa und Ostasien. Kulturelle, historische, wirtschaftliche und soziopolitische Kontexte werden im Hinblick auf …

herausgegeben von:
Evgenia Krasteva-Blagoeva

2023 | Buch

Soziologische Theorien der Digitalisierung

Eine Einführung

Die soziologischen Theorien der Digitalisierung beschreiben und erklären die Formen der Nutzung und die Auswirkungen von Internet und Anwendungssystemen auf Individuen, Organisationen und Funktionssysteme der Gesellschaft. Aufbauend auf den …

verfasst von:
Bernhard Miebach

2023 | Buch

Film als Medium der Verführung

Einführung in die Seduktionstheorie des Films

Die Seduktionstheorie definiert den Film im weiteren Sinne als ein Medium der Verführung, basierend auf dem französischen Begriff der séduction. Es handelt sich um einen von kontinentaler Philosophie und klassischer Filmtheorie geprägten …

verfasst von:
Marcus Stiglegger

2023 | Buch

Next Stop Metaverse

A Quick Guide to Concepts, Uses, and Potential for Research and Practice

This book initiates the conversation about the metaverse in science and practice. What will the metaverse look like? What is it about? Where do we stand? What do we need? Where is the journey going? To begin with: Is the metaverse an idea or a …

verfasst von:
Ralf T. Kreutzer, Sonja Klose

2023 | Buch

The Effects of Impartiality Disclosure on Brand Objectives for No and Multiple Product Endorsements

Regulation stipulates that social media Influencers on Instagram need to disclose sponsorship information when a relationship exists between the brand and the influencer. While influencers may simply use the Instagram disclosure label “Paid …

verfasst von:
Corina Oprea

Open Access 2023 | Open Access | Buch

Akzeptanzkommunikation in der Energie- und Rohstoffwirtschaft

Chancen und Grenzen für kleine und mittlere Unternehmen zur Verbesserung des Akzeptanzniveaus am Beispiel des Freistaats Sachsen

Diese Open-Access-Publikation untersucht die Akzeptanz der sächsischen Bevölkerung gegenüber Energie- und Rohstoffvorhaben sowie die Eignung von Kommunikationsmaßnahmen zur Verbesserung des Akzeptanzniveaus. Die Bürger:innen werden erstmals …

verfasst von:
Stefanie Walter

2023 | Buch

Business Innovation for the Post-pandemic Era in Vietnam

This book documents the recent post-pandemic era business innovation research in Vietnam bringing together selected works from the 2022 ‘International Conference on Business Innovation: Business Innovation in a Post-pandemic World’ held at RMIT …

herausgegeben von:
Nguyen Hoang Thuan, Hung Nguyen, Hiep Cong Pham, Alrence Halibas

2023 | Buch

Nachhaltige Websites

Praktischer Leitfaden zur Prüfung und Optimierung – mit zahlreichen Tool-Tipps und Programm-Codes

Dieses Buch bietet einen praktischen Leitfaden für das Design, die Entwicklung und den Betrieb energieeffizienter Webseiten. Torsten Beyer hat eine konkrete Schritt-für-Schritt-Anleitung entwickelt, die zur Optimierung bestehender Seiten als auch …

verfasst von:
Torsten Beyer

2023 | Buch

A Corpus-assisted Multimodal Analysis to Policy Addresses of Macao SAR Government

Two Decades of Change in Macao

This book introduces an integrated framework with corpus-assisted approach to deal with large set of data of discourse with multimodal factors to investigate how policy addresses (the government reports of Macao SAR) as a discourse type function …

verfasst von:
Michelle Lam Sut I

2023 | Buch

Die Produktive Stadt

(Re-) Integration der Urbanen Produktion

Dieser Sammelband stellt die Urbane Produktion als wesentlichen Bestandteil der Produktiven Stadt vor. Er gibt einen Überblick zu Ideengeschichten, aktuellen Diskussionen, Konzepten, Definitionen, Messbarkeit, Relevanz und Potenzialen von …

herausgegeben von:
Stefan Gärtner, Kerstin Meyer

2023 | Buch

Social Marketing and Sustainable Development Goals (SDGs)

Case Studies for a Global Perspective

This book presents high-quality cases on different social marketing campaigns that have been developed by NGOs, Public Administration, and businesses. They will be specifically focused on achieving, or contributing to achieving, the different …

herausgegeben von:
M. Mercedes Galan-Ladero, Helena M. Alves

2023 | Buch

Frontiers in Product Innovation Strategy

Predicting Market Outcomes and Creating Winning Products for a People and Planet-friendly Future

The book shares a cutting-edge approach to innovation strategies and product innovation by showing how advances in management and science can now help explain and predict innovation response and market outcomes across industries (health …

verfasst von:
Diana Derval

2023 | Buch

Urban Commons, Future Smart Cities and Sustainability

This book provides a critical theoretical framework for understanding the implementation and development of smart cities as innovation drivers, with long-term effects on productivity, livability, and the sustainability of specific initiatives.

herausgegeben von:
Uday Chatterjee, Nairwita Bandyopadhyay, Martiwi Diah Setiawati, Soma Sarkar

2023 | Buch

Greater Eurasia Partnership and Belt and Road Initiative

The Cooperation or Containment of Atlanticism in the International System

In this book, Eurasia will be discussed in the context of the Greater Eurasian Partnership proposed by Russia, the “eastward” transformations spurred by Neo-Eurasianism and the Greater Eurasian Partnership, and cooperation with China through the …

verfasst von:
Edmund Li Sheng

2023 | Buch

Monopoly Control

Government Ownership and Control of Network Utility Industries in Australia from 1788 to 1988

This book traces the historical development of the network utilities sector in Australia (communications, rail, gas, electricity, water supply, and sewerage services). It looks across industries, time periods and the state and federal …

verfasst von:
Malcolm Abbott, Bruce Cohen

2023 | Buch

Innovation of Digital Economy

Cases from China

This book presents a rich selection of 36 real-world cases on how organizations in China explore the new growth pattern, business model innovation, and digital transformation in digital era. The topic of cases varies from digital marketing and …

herausgegeben von:
Jianlin Zhang, Kezhen Ying, Kanliang Wang, Zhigang Fan, Ziyi Zhao