Skip to main content

2022 | OriginalPaper | Buchkapitel

Building a Cross-Cultural UX Design Dual Degree

verfasst von : Di Zhu, Colin M. Gray, Austin L. Toombs, Chunrong Liu, Wei Liu

Erschienen in: [ ] With Design: Reinventing Design Modes

Verlag: Springer Nature Singapore

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

User Experience (UX) design has expanded rapidly across a range of industry and educational contexts in the last decade. While the core knowledge and “centre” of UX is still emergent and contested, new educational programs to train the next generation of UX designers have begun to outline pedagogical practices and concepts that have relevance to the present and future of UX as a discipline. In this paper, we take a broad view of UX preparation, building on a case study of a global dual degree partnership between programs in the United States and China. We recount our individual experiences of building new programs in UX at the undergraduate and graduate levels, and the process of mapping our curricula to offer a bidirectional dual degree program that launched in 2019.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
Zurück zum Zitat Fitzgerald, R., Huijser, H., Meth, D., Neilan, K.: Student-staff partnerships in academic development: the course design studio as a model for sustainable course-wide impact. Int. J. Acad. Dev. 25(2), 134–146 (2020)CrossRef Fitzgerald, R., Huijser, H., Meth, D., Neilan, K.: Student-staff partnerships in academic development: the course design studio as a model for sustainable course-wide impact. Int. J. Acad. Dev. 25(2), 134–146 (2020)CrossRef
Zurück zum Zitat Law, E., et al.: Towards a shared definition of user experience. In: CHI 2008: Proceeding of the Twenty-Sixth Annual CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, p. 2395. ACM Press, New York, New York, USA (2008). https://doi.org/10.1145/1358628.1358693 Law, E., et al.: Towards a shared definition of user experience. In: CHI 2008: Proceeding of the Twenty-Sixth Annual CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems, p. 2395. ACM Press, New York, New York, USA (2008). https://​doi.​org/​10.​1145/​1358628.​1358693
Zurück zum Zitat Liu, W., Byler, E., Leifer, L.: Engineering design entrepreneurship and innovation: transdisciplinary teaching and learning in a global context. In: Marcus, A., Rosenzweig, E. (eds.) Proceedings of the Conference on Human-Computer Interaction (HCI International), LNISA, vol. 12202. Springer, London (2020). https://doi.org/10.1007/978-3-030-49757-6_33 Liu, W., Byler, E., Leifer, L.: Engineering design entrepreneurship and innovation: transdisciplinary teaching and learning in a global context. In: Marcus, A., Rosenzweig, E. (eds.) Proceedings of the Conference on Human-Computer Interaction (HCI International), LNISA, vol. 12202. Springer, London (2020). https://​doi.​org/​10.​1007/​978-3-030-49757-6_​33
Metadaten
Titel
Building a Cross-Cultural UX Design Dual Degree
verfasst von
Di Zhu
Colin M. Gray
Austin L. Toombs
Chunrong Liu
Wei Liu
Copyright-Jahr
2022
Verlag
Springer Nature Singapore
DOI
https://doi.org/10.1007/978-981-19-4472-7_74