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Call Center

Aus der Redaktion

08.08.2019 | Call Center | Im Fokus | Onlineartikel

Mittelgroße Call Center rüsten auf

Viele mittelgroße Call Center sehen sich aufgrund der digitalen Umwälzungen nicht mehr in der Lage, die Kundenbedürfnisse von heute zu erfüllen. Geht die Ära der Call Center dem Ende entgegen? 

15.03.2019 | Bankvertrieb | Nachricht | Onlineartikel

Lokale Banken sind attraktiv und zukunftsfähig

Welche Rolle spielen lokale Geldhäuser für ihre Privat- und Firmenkunden? Das hängt unter anderem vom Standort der Bank ab, war ein Fazit der ersten Handelsblatt-Tagung "Regionale Banken" in Berlin.

22.01.2019 | Bankvertrieb | Nachricht | Onlineartikel

Finanzbranche braucht zu lange für Kundenanfragen

Mehr als die Hälfte der E-Mails, die Kunden an den Support ihres Versicherers oder ihrer Bank schicken, werden nicht beantwortet. Wie eine aktuelle Umfrage ergab, müssen Ratsuchende auch am Telefon lange Warteschleifen ertragen.

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01.12.2019 | Empirical article | Ausgabe 1/2019 Open Access

Research on using Six Sigma management to improve bank customer satisfaction

In the banking industry, which aims to serve customers, management level and service level are one of the criteria for measuring the core competitiveness of banks. An important indicator of management and service levels is to ensure customer …

17.08.2019 | Original Empirical Research

The impact of unprofitable customer management strategies on shareholder value

A significant proportion of many firms’ customers are unprofitable. The question of how unprofitable customers should be managed has recently received increasing research attention from the customer and manager angles, but the effects of …

17.08.2019 | Conceptual/Theoretical Paper

Emerging market innovations: unique and differential drivers, practitioner implications, and research agenda

Growth in emerging markets is critical as it leads global economic growth. Emerging market innovations, which we define as innovations created in an emerging market for use by consumers or customers in that market and possibly other markets, form …

14.08.2019

VANISH regularization for generalized linear models

Marketers increasingly face modeling situations where the number of independent variables is large and possibly approaching or exceeding the number of observations. In this setting, covariate selection and model estimation present significant …

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2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

Forecasting Long-Term Call Traffic Based on Seasonal Dependencies

How to use future call traffic for scheduling different staffs to work in a month or a week is an important task for call center. In this problem setting, the call traffic should be predicted in a long-term way where the forecasting results for …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

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The increasing feasibility and popularity of applying simulation for planing, analyzing, and optimizing complex systems is a result of computational advances, e.g., web-based cloud computing and GPU computing (Nance and Sargent, 2002). In this …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

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Längst sind Stellenbörsen nicht mehr der einzige Online-Kanal, über den potenzielle Bewerber bei der Jobsuche auf potenzielle Arbeitgeber aufmerksam werden. Zunehmend ist auch Google erste Wahl, wenn es um die Jobsuche geht. Seit Mai 2019 erfreuen …

2019 | OriginalPaper | Buchkapitel

What Matters for Chatbots? Analyzing Quality Measures for Facebook Messenger’s 100 Most Popular Chatbots

Chatbots are becoming mainstream. This work aims at ascertaining what are the enablers behind this popularity. To this end, we introduce four quality attributes, namely, “support of a minimal set of commands”, “foresee language variations” …

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