Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

8. Cameras and Pixel Perfection

verfasst von : Alan Thorn

Erschienen in: Learn Unity for 2D Game Development

Verlag: Apress

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Now you've seen how to create the infrastructure for a truly 2D game in Unity, at least in terms of textures and geometry. In the past few chapters we've created editor plug-ins to generate quads and atlas textures. The quads are formed from four corner vertices and two polygons. By combining the quads with atlas textures, and UV mapping, we can display specific regions of an atlas on the quad surface. Further, we can animate the UV mapping to show flip-book animations, like traditional sketchbook animations where its pages are flipped through one after the other. But there's a crucial ingredient missing in our 2D formula. Sure, we can create quads and atlas textures, but all the quads we create are shown using a standard Unity camera in a perspective view. This means all our 2D elements are subject to the standard “laws of perspective.” See Figure 8-1. The implications of this are considered more fully in the list that follows.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Cameras and Pixel Perfection
verfasst von
Alan Thorn
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Apress
DOI
https://doi.org/10.1007/978-1-4302-6230-5_8