Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.02.2013 | Technical Contribution | Ausgabe 1/2013

KI - Künstliche Intelligenz 1/2013

Can Computers Learn from the Aesthetic Wisdom of the Crowd?

Zeitschrift:
KI - Künstliche Intelligenz > Ausgabe 1/2013
Autoren:
Christian Bauckhage, Kristian Kersting

Abstract

The social media revolution has led to an abundance of image and video data on the Internet. Since this data is typically annotated, rated, or commented upon by large communities, it provides new opportunities and challenges for computer vision. Social networking and content sharing sites seem to hold the key to the integration of context and semantics into image analysis. In this paper, we explore the use of social media in this regard. We present empirical results obtained on a set of 127,593 images with 3,741,176 tag assignments that were harvested from Flickr, a photo sharing site. We report on how users tag and rate photos and present an approach towards automatically recognizing the aesthetic appeal of images using confidence-based classifiers to alleviate effects due to ambiguously labeled data. Our results indicate that user generated content allows for learning about aesthetic appeal. In particular, established low-level image features seem to enable the recognition of beauty. A reliable recognition of unseemliness, on the other hand, appears to require more elaborate high-level analysis.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

KI - Künstliche Intelligenz

The Scientific journal "KI – Künstliche Intelligenz" is the official journal of the division for artificial intelligence within the "Gesellschaft für Informatik e.V." (GI) – the German Informatics Society - with constributions from troughout the field of artificial intelligence.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 1/2013

KI - Künstliche Intelligenz 1/2013 Zur Ausgabe

Community

News

Premium Partner

    Bildnachweise