Skip to main content

2017 | OriginalPaper | Buchkapitel

Car Sales in the Throes of Change: Aims for Total Customer Experience in the Digital Era

verfasst von : Jochen Sengpiehl

Erschienen in: Out-thinking Organizational Communications

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

This chapter identifies the automotive industry’s failure to adapt to the digital transformation, drawing on Silicon Valley software producers’ efforts to enter the automotive industry. The author states that the structure of automotive industry sales and communication strategies has not actively changed over the past 30 years, particularly in the light of the digital transformation. This is especially relevant in respect of changing customer behaviour and demands, including declining loyalty towards brands and individualised buying decisions, as the digital platform Hyundai Rockar demonstrates. While customer experience should be used as a starting point for automotive sales by using new data availability, the author further describes how old sales structures are holding back change. The chapter gives four recommendations for a future-oriented communication action plan for automotive industries. They are monitoring, collecting and central registration of content, audience-oriented analysis and the development and implementation of automated content distribution mechanisms.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Car Sales in the Throes of Change: Aims for Total Customer Experience in the Digital Era
verfasst von
Jochen Sengpiehl
Copyright-Jahr
2017
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-41845-2_12