Skip to main content

Tipp

Weitere Kapitel dieses Buchs durch Wischen aufrufen

2021 | OriginalPaper | Buchkapitel

10. Case Study Dutch National Police: Building Trust with a Corporate Newsroom

verfasst von : Ghaida Al-Warith, Christoph Moss

Erschienen in: The Corporate Newsroom

Verlag: Springer International Publishing

Abstract

The Netherlands have a national police force consisting of ten regional units. The Dutch police (Politie Nederland) has 65,000 employees: 51,000 police officers and 14,000 staff members who are assigned with other tasks to support police work. The central unit is located in The Hague (Den Haag). The Corporate Newsroom is part of the organisation that supports the police work. It facilitates communication between the internal and external target groups, using social media as their channel strategy. Therefore, the Dutch police is assigned in most social media platforms, which are Twitter, Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube and Snapchat. Information can be communicated directly to the police authorities to provide evidence of a crime or to ask general questions.

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt 90 Tage mit der neuen Mini-Lizenz testen!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt 90 Tage mit der neuen Mini-Lizenz testen!

Metadaten
Titel
Case Study Dutch National Police: Building Trust with a Corporate Newsroom
verfasst von
Ghaida Al-Warith
Christoph Moss
Copyright-Jahr
2021
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-030-67642-1_10