Skip to main content

2013 | OriginalPaper | Buchkapitel

Challenges in Strategy and Management of Multinational R&D Centres in Emerging Markets: Perspective from a German Headquarters in the Chemical Sector

verfasst von : Osmar Saito, Roberto Bernardes, Marcos Amatucci

Erschienen in: Internationalization, Innovation and Sustainability of MNCs in Latin America

Verlag: Palgrave Macmillan UK

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Multinational companies (MNCs) as international economic expansion agents with privileged access to new markets have been considered an important object of study in the academy in recent decades, mainly because of the globalization of the world economy and the internationalization of organizations, establishing a unified global market that allows for the inclusion of all organizations in a new economic scenario of an intense exchange of assets and a flow of communication and knowledge (Bartlett & Ghoshal, 1992).

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Challenges in Strategy and Management of Multinational R&D Centres in Emerging Markets: Perspective from a German Headquarters in the Chemical Sector
verfasst von
Osmar Saito
Roberto Bernardes
Marcos Amatucci
Copyright-Jahr
2013
Verlag
Palgrave Macmillan UK
DOI
https://doi.org/10.1057/9781137024138_8