Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

25.07.2018 | Original Paper

Changing minds or rhetoric? How students use their many natures of science to talk about evolution

Zeitschrift:
Cultural Studies of Science Education
Autor:
Michael Kohut
Wichtige Hinweise
Lead Editor: K. Tobin.

Abstract

Recommendations for teaching the nature of science (NOS) are grounded in a deficit view of students and/or the public—wherein people accept pseudoscientific claims, particularly about evolution, because they do not adequately understand what counts as being “scientific.” Under the deficit view, correct views of science are defined by the normative claims of particular authorities, and public views are evaluated based on similarity to those authoritative claims. Such normative accounts have come under increasing criticism among researchers attentive to cultural dimensions of science education. Ethnographic fieldwork in eastern Tennessee, where evolution remains a highly salient topic, in churches and public spaces, gave me further reason to doubt the deficit account. In order to clarify the relationship between views on the NOS and beliefs about evolution, I interviewed students at a public high school in rural Tennessee and asked them to complete two surveys—on “Nature of Science” and “Beliefs about Origins”—which I developed in light of my earlier ethnographic fieldwork. In order to avoid the aforementioned deficit approach, I analyzed their responses using a cultural consensus analysis, which generates multiple “answer keys” based on participant agreement. I then interpreted the results of the cultural consensus analysis in the light of the student interviews. Drawing on Malinowski’s insights on studying myth, I paid attention not only to the content of statements with which students agreed, but also how such statements are used by students. I conclude that, irrespective of their position on evolution, the students draw on both cynical and celebratory ideas about science. However, they deploy those ideas differently, in ways that support their position on scientific assertions. These findings speak to a growing literature in NOS research that frames views about the NOS as argumentative resources. Students assign value to scientific claims through exchanges with other people. Ideas about science are recruited in these exchanges to support claims about which claims have scientific merit. Science educators should be aware of how ideas about science are deployed by students before figuring out how they should be taught.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit dem Kombi-Abo erhalten Sie vollen Zugriff auf über 1,8 Mio. Dokumente aus mehr als 61.000 Fachbüchern und rund 500 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit dem Wirtschafts-Abo erhalten Sie Zugriff auf über 1 Mio. Dokumente aus mehr als 45.000 Fachbüchern und 300 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Wie können Sie Stress im Fernstudium bewältigen?

Ein Fernstudium erfordert ein hohes Maß an Selbstorganisation und Disziplin. Das bedeutet oft Stress - Prüfungsstress, Abgabetermine, Zeitdruck… Stress wird dann zum Problem, wenn wir ihn nicht mehr im Griff haben. Wenn wir die Ursachen und auch Auswirkungen von Stress verstehen, ist das ein wichtiger Schritt hin zu einem erfolgreichen Stressmanagement. Lesen Sie in diesem Auszug aus dem Fachbuch "Stressmanagement im Fernstudium" wie Sie Ihren Stress effektiv bewältigen können. Inklusive Selbsttest.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise