Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Characteristics of Automatic Teller Machine users by Multivariate Analysis

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

This study attempts to pursue an adequate analytical determination of target market automatic teller machine user characteristics which can be used as strategic input to the marketing planning process. To this end, the Wright State University consumer panel was utilized to probe in detail both frequency and type of ATM use and specific user profiles using both Multiple Discriminate Analyses and Automatic Interaction Deduction. Further analysis was then used to develop user/non-user profiles and respondent discrimination in regard to preferences for potential ATM locations.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Characteristics of Automatic Teller Machine users by Multivariate Analysis
verfasst von
Yitshak Dayan
Thomas D. Dovel
Copyright-Jahr
2015
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-16946-0_2