Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.03.2015 | Special Issue Paper | Ausgabe 2/2015

Multimedia Systems 2/2015

Click-boosting multi-modality graph-based reranking for image search

Zeitschrift:
Multimedia Systems > Ausgabe 2/2015
Autoren:
Xiaopeng Yang, Yongdong Zhang, Ting Yao, Chong-Wah Ngo, Tao Mei
Wichtige Hinweise
National Natural Science Foundation of China (61172153, 61272290), National Key Technology Research and Development Program of China (2012BAH39B02), National High Technology Research and Development Program of China (2014AA015202).

Abstract

Image reranking is an effective way for improving the retrieval performance of keyword-based image search engines. A fundamental issue underlying the success of existing image reranking approaches is the ability in identifying potentially useful recurrent patterns from the initial search results. Ideally, these patterns can be leveraged to upgrade the ranks of visually similar images, which are also likely to be relevant. The challenge, nevertheless, originates from the fact that keyword-based queries are used to be ambiguous, resulting in difficulty in predicting the search intention. Mining useful patterns without understanding query is risky, and may lead to incorrect judgment in reranking. This paper explores the use of click-through data, which can be viewed as the footprints of user searching behavior, as an effective means of understanding query, for providing the basis on identifying the recurrent patterns that are potentially helpful for reranking. A new reranking algorithm, named click-boosting multi-modality graph-based reranking, is proposed. The algorithm leverages clicked images to locate similar images that are not clicked, and reranks them in a multi-modality graph-based learning scheme. Encouraging results are reported for image reranking on a real-world image dataset collected from a commercial search engine with click-through data.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2015

Multimedia Systems 2/2015 Zur Ausgabe