Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

Erschienen in: Business & Information Systems Engineering 6/2019

03.05.2018 | Research Paper

Closing the Gap Between Experts and Novices Using Analytics-as-a-Service: An Experimental Study

verfasst von: Jasmien Lismont, Tine Van Calster, María Óskarsdóttir, Seppe vanden Broucke, Bart Baesens, Wilfried Lemahieu, Jan Vanthienen

Erschienen in: Business & Information Systems Engineering | Ausgabe 6/2019

Einloggen, um Zugang zu erhalten
share
TEILEN

Abstract

Generating insights and value from data has become an important asset for organizations. At the same time, the need for experts in analytics is increasing and the number of analytics applications is growing. Recently, a new trend has emerged, i.e. analytics-as-a-service platforms, that makes it easier to apply analytics both for novice and expert users. In this study, the authors approach these new services by conducting a full-factorial experiment where both inexperienced and experienced users take on an analytics task with an analytics-as-a-service technology. The research proves that although experts in analytics still significantly outperform novices, these web-based platforms do offer an advantage to inexperienced users. Furthermore, the authors find that analytics-as-a-service does not offer the same benefits across different analytics tasks. That is, they observe better performance for supervised analytics tasks. Moreover, this study indicates that there are significant differences between novices. The most important distinction lies in the approach they take on the task. Novices who follow a more complex, although structured, workflow behave more similarly to experts and, thus, also perform better. The findings can aid managers in their hiring and training strategy with regards to both business users and data scientists. Moreover, it can guide managers in the development of an enterprise-wide analytics culture. Finally, the results can inform vendors about the design and development of these platforms.

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 15 Tage kostenlos.

Weitere Produktempfehlungen anzeigen
Anhänge
Nur mit Berechtigung zugänglich
Literatur
Zurück zum Zitat Baesens B (2014) Analytics in a big data world: the essential guide to data science and its applications. Wiley, Hoboken Baesens B (2014) Analytics in a big data world: the essential guide to data science and its applications. Wiley, Hoboken
Zurück zum Zitat Davenport TH (2014) Big data at work: dispelling the myths, uncovering the opportunities. Harvard Business Review Press, Boston CrossRef Davenport TH (2014) Big data at work: dispelling the myths, uncovering the opportunities. Harvard Business Review Press, Boston CrossRef
Zurück zum Zitat Davenport TH, Harris JG (2007) Competing on analytics: the new science of winning. Harvard Business Press, Boston Davenport TH, Harris JG (2007) Competing on analytics: the new science of winning. Harvard Business Press, Boston
Zurück zum Zitat Elazhary H (2014) Cloud computing for big data. Tech. Rep. 4, MAGNT Research Report Elazhary H (2014) Cloud computing for big data. Tech. Rep. 4, MAGNT Research Report
Zurück zum Zitat Levene H (1960) Robust tests for equality of variances1. Contrib Probab Stat Essays Honor Harold Hotel 2:278–292 Levene H (1960) Robust tests for equality of variances1. Contrib Probab Stat Essays Honor Harold Hotel 2:278–292
Metadaten
Titel
Closing the Gap Between Experts and Novices Using Analytics-as-a-Service: An Experimental Study
verfasst von
Jasmien Lismont
Tine Van Calster
María Óskarsdóttir
Seppe vanden Broucke
Bart Baesens
Wilfried Lemahieu
Jan Vanthienen
Publikationsdatum
03.05.2018
Verlag
Springer Fachmedien Wiesbaden
Erschienen in
Business & Information Systems Engineering / Ausgabe 6/2019
Print ISSN: 2363-7005
Elektronische ISSN: 1867-0202
DOI
https://doi.org/10.1007/s12599-018-0539-z

Weitere Artikel der Ausgabe 6/2019

Business & Information Systems Engineering 6/2019 Zur Ausgabe

Premium Partner