Skip to main content

2015 | OriginalPaper | Buchkapitel

Co-Creating Value With Self-Service Technology: Helping Customers Help Themselves

verfasst von : Dr Tim Hughes, Dr Ed Little, Dr Toni Hilton, Dr Ebi Marandi

Erschienen in: Marketing Dynamism & Sustainability: Things Change, Things Stay the Same…

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Vargo and Lusch’s (2004) and subsequent work on service-dominant logic [S-D logic] (Lusch and Vargo, 2006; Vargo and Lusch, 2008a, 2008b, 2008c) provides a focus on the role of customers in value creation. S-D logic challenges the conventional idea that value is embedded in goods, emphasizing value in use. This perspective recognizes that customers are co-creators of their own value and determine what is of value (Ballantyne, Williams, and Aitken, 2011). S-D logic also puts a focus on the resources used by both sides in the process of exchange.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Co-Creating Value With Self-Service Technology: Helping Customers Help Themselves
verfasst von
Dr Tim Hughes
Dr Ed Little
Dr Toni Hilton
Dr Ebi Marandi
Copyright-Jahr
2015
Verlag
Springer International Publishing
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-10912-1_58