Skip to main content
Erschienen in:
Buchtitelbild

2012 | OriginalPaper | Buchkapitel

Co-learning Segmentation in Marketplaces

verfasst von : Edward Robinson, Peter McBurney, Xin Yao

Erschienen in: Adaptive and Learning Agents

Verlag: Springer Berlin Heidelberg

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

We present the problem of

automatic co-niching

in which potential suppliers of some product or service need to determine which offers to make to the marketplace at the same time as potential buyers need to determine which offers (if any) to purchase. Because both groups typically face incomplete or uncertain information needed for these decisions, participants in repeated market interactions engage in a learning process, making tentative decisions and adjusting these in the light of experiences they gain. Perhaps surprisingly, real markets typically then exhibit a form of parallel clustering: buyers cluster into segments of similar preferences and buyers into segments of similar offers. For computer scientists, the interesting question is whether such co-niching behaviours can be automated. We report on the first simulation experiments showing automated co-niching is possible using reinforcement learning in a multi-attribute product model. The work is of relevance to designers of online marketplaces, of computational resource allocation systems, and of automated software trading agents.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Metadaten
Titel
Co-learning Segmentation in Marketplaces
verfasst von
Edward Robinson
Peter McBurney
Xin Yao
Copyright-Jahr
2012
Verlag
Springer Berlin Heidelberg
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-642-28499-1_1