Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

01.07.2013 | Original Article | Ausgabe 2/2013

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2/2013

Communicating with love: exposition to the love concept and donations to a humanitarian organization

Zeitschrift:
International Review on Public and Nonprofit Marketing > Ausgabe 2/2013
Autoren:
Nicolas Guéguen, Céline Jacob, Virginie Charles-Sire

Abstract

Recent studies have shown that exposing individuals to the concept of love influenced their subsequent helping behavior. However, the effect of this concept was found only when people were exposed to this concept for certain amount of time. In this study, participants who stopped to examine the stand of a well-known charitable organization were informed by a volunteer that the sale of products benefited children in the world. According to a random distribution, the love concept briefly appeared, or not, in the spoken content addressed to the participants. The findings revealed that in the love concept condition, more participants bought a product or left money in the moneyboxes displayed on the stand and, when they did so, they left higher amounts. The activation spreading theory is used to explain these results, and issues of practical relevance are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 58.000 Bücher
  • über 300 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2013

International Review on Public and Nonprofit Marketing 2/2013 Zur Ausgabe