Skip to main content

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Communicative Style: Act Like a Pro

How Authenticity Management Can Support Students in Communicating Effectively in a Second Language

verfasst von : Christina Merl

Erschienen in: Teaching and Learning in a Digital World

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

The present teaching case looks at how a social constructivist approach to language teaching can support students of industrial engineering in developing an effective communicative behavior which allows them to demonstrate authenticity in their second language. A specifically designed methodology mix of blended learning activities, including role play, poetry reading and reflective writing tasks, encourages students to step out of their comfort zone and adopt a playful and proactive attitude towards reaching their communicative goals in different social and corporate settings. Like this, students start to realize that exhibiting effective communicative behavior is a choice which requires an excellent command of the foreign language and the ability to decide which facet of one’s personality is best to be revealed to whom and in which moment.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Literatur
1.
Zurück zum Zitat Bandura, A.: Social Learning Theory. General Learning Press, New York (1977) Bandura, A.: Social Learning Theory. General Learning Press, New York (1977)
2.
Zurück zum Zitat Kolodziej, L.: Model-directed Learning. Albert Bandura’s Social Cognitive Learning Theory and Its Social-Psychological Significance for School and Instruction (2006). ISBN 978-3-656-88129-2 Kolodziej, L.: Model-directed Learning. Albert Bandura’s Social Cognitive Learning Theory and Its Social-Psychological Significance for School and Instruction (2006). ISBN 978-3-656-88129-2
3.
Zurück zum Zitat Johnstone, K.: Improvisation and the Theater. Methuen Drama, London (2007). ISBN 10: 0713687010CrossRef Johnstone, K.: Improvisation and the Theater. Methuen Drama, London (2007). ISBN 10: 0713687010CrossRef
4.
Zurück zum Zitat Hall, P., Simeral, A.: Teach, Reflect, Learn. ASCD, Alexandria (2015) Hall, P., Simeral, A.: Teach, Reflect, Learn. ASCD, Alexandria (2015)
5.
Zurück zum Zitat Strunk, W., White, E.B.: The Elements of Style. Pearson Education (2000) Strunk, W., White, E.B.: The Elements of Style. Pearson Education (2000)
6.
Zurück zum Zitat Callahan, S.: Putting Stories to Work. Pepperberg Press (2016) Callahan, S.: Putting Stories to Work. Pepperberg Press (2016)
7.
Zurück zum Zitat Ibarra, H.: Working Identity: Unconventional Strategies for Reinventing Your Career. Harvard Business Review Press, Cambridge (2003) Ibarra, H.: Working Identity: Unconventional Strategies for Reinventing Your Career. Harvard Business Review Press, Cambridge (2003)
8.
Zurück zum Zitat Authentic Brands Study. Cohn and Wolfe (2014) Authentic Brands Study. Cohn and Wolfe (2014)
9.
Zurück zum Zitat Goffee, R., Jones, G.: Managing Authenticity: The Paradox of Great Leadership. Spring (2017). HBR.org Goffee, R., Jones, G.: Managing Authenticity: The Paradox of Great Leadership. Spring (2017). HBR.​org
10.
Zurück zum Zitat Gilmore, A.: Language teaching: authentic materials and authenticity in foreign language learning, pp. 97–118 (2007) Gilmore, A.: Language teaching: authentic materials and authenticity in foreign language learning, pp. 97–118 (2007)
11.
Zurück zum Zitat Kozulin, A., Gindis, B., Ageyev, V., Miller, S.: Vygotsky’s Educational Theory and Practice in Cultural Context. Cambridge University Press, Cambridge (2003)CrossRef Kozulin, A., Gindis, B., Ageyev, V., Miller, S.: Vygotsky’s Educational Theory and Practice in Cultural Context. Cambridge University Press, Cambridge (2003)CrossRef
12.
Zurück zum Zitat Wenger, E., Lave, J.: Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation (1991). ISBN 9780521423748 Wenger, E., Lave, J.: Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation (1991). ISBN 9780521423748
13.
Zurück zum Zitat Ibarra, H.: Act Like a Leader, Think Like a Leader. Harvard Business Review Press (2015) Ibarra, H.: Act Like a Leader, Think Like a Leader. Harvard Business Review Press (2015)
14.
Zurück zum Zitat Damasio, A.R.: Descartes’ Error: Emotion, Reason and the Human Brain. Penguin Books, London (2005). Reprint edition Damasio, A.R.: Descartes’ Error: Emotion, Reason and the Human Brain. Penguin Books, London (2005). Reprint edition
15.
Zurück zum Zitat Buswick, T., Morgan, C., Lange, K.: Poetry in the boardroom: thinking beyond the facts. J. Bus. Strategy 26(1), 34–40 (2005)CrossRef Buswick, T., Morgan, C., Lange, K.: Poetry in the boardroom: thinking beyond the facts. J. Bus. Strategy 26(1), 34–40 (2005)CrossRef
16.
Zurück zum Zitat Pease, A., Pease, B.: The Definitive Book of Body Language. Bantam (2006). ISBN 139780553804720 Pease, A., Pease, B.: The Definitive Book of Body Language. Bantam (2006). ISBN 139780553804720
Metadaten
Titel
Communicative Style: Act Like a Pro
verfasst von
Christina Merl
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-73204-6_64