Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

27.10.2017 | Ausgabe 2/2018

Social Indicators Research 2/2018

Community-Based Determinants of Community Engagement: A Meta-Analysis Research

Zeitschrift:
Social Indicators Research > Ausgabe 2/2018
Autor:
Cosimo Talò

Abstract

In literature, several variables, both individual and collective level, have been utilized to explain community engagement: the active, voluntary involvement of individuals and groups in changing problematic conditions in communities. The purpose of this study is to identify the main community-based variables and, via meta-analysis research, calculate the effects of these variables on community engagement. These variables include sense of community, community identity, social well-being, place identity, trust in the community, trust in institutions, and community cohesion. The overall and partial effect sizes and heterogeneity between studies were calculated. Some study characteristics (i.e. type of sample, size of sample, percentage of women in the sample, and mean age) were used as moderators for subsample analysis and meta-regressions. The first six major variables (sense of community, community identity, social well-being, place identity, trust in the community, and trust in institutions) show a positive but moderate relationship with community engagement. As for the moderating variables were not found substantial variations. The data are very heterogeneous and highlight the complex and multivariate nature of community engagement. Theoretical and methodological implications were discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit dem Kombi-Abo erhalten Sie vollen Zugriff auf über 1,8 Mio. Dokumente aus mehr als 61.000 Fachbüchern und rund 500 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit dem Wirtschafts-Abo erhalten Sie Zugriff auf über 1 Mio. Dokumente aus mehr als 45.000 Fachbüchern und 300 Fachzeitschriften aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Literatur
Über diesen Artikel

Weitere Artikel der Ausgabe 2/2018

Social Indicators Research 2/2018 Zur Ausgabe

Premium Partner

BranchenIndex Online

Die B2B-Firmensuche für Industrie und Wirtschaft: Kostenfrei in Firmenprofilen nach Lieferanten, Herstellern, Dienstleistern und Händlern recherchieren.

Whitepaper

- ANZEIGE -

Voraussetzungen für die wirtschaftliche additive Fertigung

Viele Unternehmen stellen die technische Umsetzbarkeit oder die Wirtschaftlichkeit additiv gefertigter Produkte in Frage und zögern bei der Anwendung. Mit einer neuen Denkweise führt die additive Fertigung jedoch zu höherer Wirtschaftlichkeit und Vorteilen im Wettbewerb, wie Kegelmann Technik in diesem Beitrag beschreibt.
Jetzt gratis downloaden!

Bildnachweise