Skip to main content
Erschienen in:

2018 | OriginalPaper | Buchkapitel

Comparative Evaluation of Accessibility and Learnability of Learning Management Systems: Case of Fronter and Canvas

verfasst von : Faizan Ahmad, Wondwossen Beyene, George Anthony Giannoumis

Erschienen in: HCI International 2018 – Posters' Extended Abstracts

Verlag: Springer International Publishing

Aktivieren Sie unsere intelligente Suche, um passende Fachinhalte oder Patente zu finden.

search-config
loading …

Abstract

Learning Management systems (LMSs) are becoming integral parts of the teaching and learning process in higher learning institutions. As they are supposed to be used by students who are diverse in terms of ability/disability, gender, learning style, experience, and other factors, they must be designed to be accessible and learnable to all to the extent possible. Several studies have looked into accessibility and usability of LMSs employing different techniques. This study aims to contribute to the existing body of knowledge by providing the user’s perspective. The Oslo Metropolitan University is in the process of replacing the LMS Fronter with Canvas. In this study, eighteen students at who have access to the two LMSs have been contacted to evaluate the learnability and accessibility of both LMSs though task-based interviews and justify whether Canvas was the better choice. The findings show that there are aspects where one LMS is better than the other. The paper thus concludes by providing pointers that could be important to ensure accessibility and learnability of LMSs during their implementation.

Sie haben noch keine Lizenz? Dann Informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 102.000 Bücher
  • über 537 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 390 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Nachhaltigkeit
  • Maschinenbau + Werkstoffe




 

Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Springer Professional "Wirtschaft"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 67.000 Bücher
  • über 340 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Versicherung + Risiko




Jetzt Wissensvorsprung sichern!

Fußnoten
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Literatur
Dieser Inhalt ist nur sichtbar, wenn du eingeloggt bist und die entsprechende Berechtigung hast.
Metadaten
Titel
Comparative Evaluation of Accessibility and Learnability of Learning Management Systems: Case of Fronter and Canvas
verfasst von
Faizan Ahmad
Wondwossen Beyene
George Anthony Giannoumis
Copyright-Jahr
2018
DOI
https://doi.org/10.1007/978-3-319-92279-9_1