Skip to main content
main-content

Tipp

Weitere Artikel dieser Ausgabe durch Wischen aufrufen

19.10.2021

Comparing Middle School Students’ Science Explanations During Physical and Virtual Laboratories

Zeitschrift:
Journal of Science Education and Technology
Autoren:
Dana Gnesdilow, Sadhana Puntambekar
Wichtige Hinweise

Supplementary Information

The online version contains supplementary material available at https://​doi.​org/​10.​1007/​s10956-021-09941-0.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

In this study, we compared students’ learning from two conditions in a unit on inclined planes: Virtual-then-Physical (V-t-P) (n = 50), where students conducted a virtual lab followed by a physical lab, or vice versa in the Physical-then-Virtual condition (P-t-V) (n = 60). We analyzed students’ written explanations after each lab focusing on connections they made between concepts and their use of evidence. We also analyzed students’ learning using an inclined planes test to understand their overall physics knowledge at the start and end of the unit. While we found no significant differences between students’ post-test scores based on condition using an analysis of covariance, findings from a repeated measures MANOVA of students’ explanations showed that performing a physical lab was less effective in helping students to explain the relationships between the science concepts they were exploring as well as use data to support their ideas. We further found that students who only conducted a virtual lab performed better than students performing both types of labs no matter the sequence. However, the findings from these analyses also indicate that if using both labs, then having students do a physical lab prior to a virtual one may be more beneficial for middle school students than having them participate in the opposite sequence. Limitations, implications, and future research are discussed.

Bitte loggen Sie sich ein, um Zugang zu diesem Inhalt zu erhalten

Sie möchten Zugang zu diesem Inhalt erhalten? Dann informieren Sie sich jetzt über unsere Produkte:

Springer Professional "Wirtschaft+Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Wirtschaft+Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 69.000 Bücher
  • über 500 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Finance + Banking
  • Management + Führung
  • Marketing + Vertrieb
  • Maschinenbau + Werkstoffe
  • Versicherung + Risiko

Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Springer Professional "Technik"

Online-Abonnement

Mit Springer Professional "Technik" erhalten Sie Zugriff auf:

  • über 50.000 Bücher
  • über 380 Zeitschriften

aus folgenden Fachgebieten:

  • Automobil + Motoren
  • Bauwesen + Immobilien
  • Business IT + Informatik
  • Elektrotechnik + Elektronik
  • Energie + Umwelt
  • Maschinenbau + Werkstoffe




Testen Sie jetzt 30 Tage kostenlos.

Zusatzmaterial
Nur für berechtigte Nutzer zugänglich
Literatur
Über diesen Artikel

Premium Partner

    Marktübersichten

    Die im Laufe eines Jahres in der „adhäsion“ veröffentlichten Marktübersichten helfen Anwendern verschiedenster Branchen, sich einen gezielten Überblick über Lieferantenangebote zu verschaffen. 

    Bildnachweise